søndag 6. desember 2015

Førjul i Lunden


Endelig fikk vi tatt en tur til Lunden igjen, 
det var på tide å få hengt opp adventstjerner og så smått få begynt å pynte litt til jul.



Det er ikke så mye som skal til før å gi litt førjulsstemning.



 

 Den gamle bedehusdøren har fått en krans av tyttebærlyng på.



 En trenger ikke gå så langt for å finne naturmaterialer til å pynte med - en skogtur i nærområdet så har en det en har bruk for.









Adventstjernen på loftstua er et loppefunn som fortsatt 
lyser like fint.











Messinglysestaker, stuegran og hollandsk krukke gir stemningen.



 

En nyere adventstjerne i papir har fått plass i stuevinduet.





Det durer i rundovnen - og snart er huset varmt og godt selv om det har stått tomt lenge.




Koselig å få gjort unna litt av julebaksten
her på det gamle bakebordet.





 Husk å ta deg tid til en pause i førjulstida -
ha en fin uke!


12 kommentarer:

krossvoll sa...

Kjempekoselig! :-)

Cathrines Kreative Hjørne sa...

Såååå koselig! Naturmateriale er et must til jul, synes jeg! Ser at du har en gammel kakeboks veldig lik mine - jeg har de i grønt, gult og rødt! Ønsker deg en fin førjulstid!

Unknown sa...

Nydeleg pynta !! Fekk mykje god inspirasjon der.. Skal de feira jula i Lunden ?

Maria - Min oldemors hus sa...

Så koselige og inspirerende bilder. (",) Ekstra artig er det jo å tenke på at nesten alt på bildene er sånt som andre ikke ville ha, men som du har redda fra å bli kasta eller funnet på bruktis.

Huset i Lunden sa...

Tusen takk, Hilde :-)

Huset i Lunden sa...

Tusen takk,ja, det er utrolig så lite som skal til for å gi stemning, er spesielt glad I einer som vi har mye av rundt huset. Har en boks i grønt også- de er så koselige :-) Ønsker deg en riktig koselig førjulstid!

Huset i Lunden sa...

Tusen takk :-) Vi håper å få vært her litt i juleferien, ja :-)

Huset i Lunden sa...

Tusen takk, så koselig at dere blir inspirerte av min enkle førjulspynting ~ er litt "allergisk" mot for mye stæsj, så det blir mest lys og grønt ;-) Ja, det er sant, ikke så mye nyinnkjøpt her ~ litt godt å tenke på i disse (over)forbrukstider :-)

Huset i Lunden sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.
KKvinneblogger sa...

Så nydelig og stemningsfullt!

Nå har jeg akkurat laget en uhøytidelig spørreundersøkelse om julefeiring og juletradisjoner på bloggen min. Har du lyst å være med og svare på noen spørsmål, blir jeg kjempeglad! :)

Huset i Lunden sa...

Tusen takk, hyggelig at du synes det :-) Det vil jeg gjerne bli med på ~ stikker straks innom bloggen din ;-)

Unknown sa...

Så nydelig pyntet! Dette ga en skikkelig koselig julestemning. Du er så flink til å sette sammen akkurat de riktige tingene. Veldig inspirerende! Her kan dere kose dere skikkelig i julen:)

Legg inn en kommentar