lørdag 20. september 2014


 



Et lite prosjekt som var veldig raskt å lage; heklet pute til ørelappstolen i stua vår. 




 Jeg hadde så mye restegarn liggende, og tenkte at det måtte passe fint med disse fargene til den lysegule stua vår.
Først heklet jeg en stor "oldemor-rute" med dobbelt garn til den var stor nok til en pute på 45x45 cm. Så sydde jeg et putetrekk i linstoff og sydde fast den heklede delen på forsiden. 

Alt i alt kostet den meg 45 kr som var det innerputen kostet siden jeg hadde de andre materialene fra før.


 



Ha en fortsatt fin lørdagskveld :-)




4 kommentarer:

Camilla G. Maaland sa...

Så fin pute! Hvilken heklenål og hvilket garn har du brukt? Jeg er stor fan av bloggen din og synes dere har vært utrolig flinke og fått det kjempefint! Det varmer et nostalgisk hjerte å se at dere har bevart sjelen til huset og ikke ødelagt det som dessverre mange gjør.. Er ferdig optiker til våren, så forhåpentligvis går den lange drømmen om småbruk i oppfyllelse da. Ha en fin kveld! :-)

angie sa...

wow, das kissen sieht toll aus!!! mir gefallen auch die farben!!! alles liebe von angie

Huset i Lunden sa...

Tusen takk for fine ord, Camilla :-) Jeg brukte heklenål nr. 3,5. Garntypene varierte siden det var restegarn fra forskjellige prosjekter, noe var alpakka og silke, noe bomull og ull, og noe var ren ull. Brukte dobbel tråd der garnet var tynt og enkel der garnet var tykt for å få et jevnt resultat. Lykke til med jakten på småbruk, håper du skriver blogg når den tid kommer så vi får følge med :-) Mona

Maria - Min oldemors hus sa...

Kjempefine, og fine farger! (",) Fint å utnytte rester til noe fint i stedet for at de skal ligge i en kurv...

Legg inn en kommentar