tirsdag 16. oktober 2012

 
 
 

En runde på bruktbutikkene ga full uttelling, og som vanlig er blåfargen et gjennomgangstema...
Denne gangen var jeg så heldig å finne mye fint fra Stavangerflint og Egersund, men også noen nydelige middagstallerker fra Villeroy & Boch - alt til en veldig rimelig pris. Litt gamle kjøkkenredskaper med flotte trehåndtak vil iallefall gjøre nytten som pynt, om de ikke blir brukt så mye. Den store kulen hører antagelig til et spill, men den vil også gjøre det bra som rustikk pyntegjenstand.
 
 
 
 
Mønsteret "Blå blomst" fra Egersund samler jeg på, og disse tallerkene var omtrent ubrukte.
 
 
 











 
 
Dette stativet tror jeg er en serviettholder, men den kan også fint stå på et skrivebord med
 gamle kort eller brev i.
 
 
 
 

Eggeglassene fra Figgjo hører til serien "Sissel"...
 
 
 
 

...men passer fint til "Krokus"-serviset som jeg også samler på.
For en stund siden var jeg så heldig å få kopper, tefat og  sukkerskål til dette serviset, noe jeg satte stor pris på!
 
 

 
 
 

 
Tusen takk til den snille giveren; nå er det bare å komme på kaffebesøk :o)



1 kommentar:

Berit sa...

Hmmm.. den boka har jeg i bokhylla gitt ;)
Liker godt slike bøker ;)
Kommer på kaffe jeg ;) Dette huset oser av sjarm!

Klem

Legg inn en kommentar