fredag 18. november 2011

Nattbord i ny utgave


Dette nattbordet fant jeg på gjenbruksbutikken, og noen husker kanskje at det jeg skrev om det i dette innlegget?  Jeg fikk flere innspill da jeg spurte om hva jeg skulle gjøre med det, og det endte med at det langt på vei fikk beholde utseendet sitt. Et par ting har jeg likevel gjort med det...



Knotten manglet, og denne kjøpte jeg på Fargerike Grimstad.









(Bilde lånt fra Måleributiken: Pip wallpaper)


Toppen av nattbordet bar preg av vannskade, og måtte gjøres noe med. Jeg hadde en tapetprøve jeg fikk fra Måleributiken.se som jeg klippet til og la i det nedfelte partiet på bordplaten. En glassplate med samme mål og form ble bestilt og lagt oppå for å holde tapeten på plass og for å beskytte den.




Resulatet ser nesten ut som en duk i korssting som ligger på nattbordet. Jeg lot tapeten ligge løst under glassplaten, sånn at en lett kan skifte den ut om en ønsker det. Glassplaten kan jeg eventuelt feste med glass-stifter (til vindusruter) om det er nødvendig.








Her er materialer til neste prosjekt allerede i hus...




12 kommentarer:

Siri sa...

Åh, så lekkert! Det er så moro å følge dere og se utviklingen av huset! Det blir jo så fint! :-) Klem Siri

Blått til lyst sa...

Det var sannelig både kreativt, koselig og delikat!
Så greit å kunne bytte "pynt" etter humør og årstid.
Takk for titten - Liv

Mattisheimen sa...

Hei,

For et nyydelig nattbord! Så bra at du valgte å la det få beholde mest mulig av det gamle utseende.

Lenge sida jeg har vært innom deg. Nå skal jeg snoke litt rundt for å se hva jeg har gått glipp av.

Ha ei flott helg!

Renate

Gårdsjenta sa...

Det var ett nyyydelig nattbord!! :D

Og det var en veldig lur idè! :)

Mira sa...

Så smart! å fint! Heilt supert!

Skal du sy korstinga også? Venter spendt på ditt neste prosjekt!

God helg! Klem,

Sommerhuset i bakken sa...

Hei!

Tror ikke jeg har vært innom bloggen din før, men hit kommer jeg gjerne tilbake. Likte meg veldig godt her inne ;-) Morsomt å se hvordan huset forandrer seg.

Nydelig nattbord du viser. Veldig, veldig sjarmerende og fint.

Ha en super lørdag!

Mita på landet sa...

Små endringer (heldigvis...;), men læll så vakkert;)

Ha ei fin helg:)

Marita

EKTE INTERIØR sa...

Vakkert nattbord! Bra valg å la det være som det en gang er lagd og samtidig artig løsning av vannskaden. :)

Vigdis sa...

Så herlig nattbordet ble Mona. Veldig bra utført :)

Mia, New Room Interior sa...

Så god ide, og så stilig det ble!! Gøy å se noen eksempler på at ikke alt blir malt hvitt også! ;-) Ha en fin ny uke! KLEM

Husmannsplassen i Hidlesundet sa...

Nattbordet ditt er vakkert! Det var en god idé med glassplate og tapet under! Nå lurer jeg på hva du skal brodere. Fargen er helt lik tapeten i alle fall:) Selv er jeg i planleggingsstadiet å male to gamle rococcostoler og trekke om selv. Det blir alt for dyrt å få fagfolk til det. Mon jeg får det til?
Ha en flott dag med nye idéer:)
Klem:)

Astri Moseidjord - Lensmannsgården sa...

SÅ utrolig koslig det ble! Forandringene ble absolutt til det bedre :-)

også kjempe morro å se fremganget i huset. Jeg elsker før/etterbildene dine. Jeg er alt for dårlig til det..

Ha en flott dag, og stå på videre :-)
*Klem*

Legg inn en kommentar